ПЕРЕДОВИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД

Передовий педагогічний досвід – результат творчого пошуку, що веде до виявлення нових педагогічних фактів, явищ, ідей, нових педагогічних цінностей з метою підвищення ефективності навчання та виховання.

ОЗНАКИ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

  • Актуальність, соціальна значущість та новизна (застосування досягнень науки, раціоналізація окремих елементів педагогічної праці, реалізація педагогічних концепцій, ідей, використання методичних рекомендацій розроблених вченими);
  • Висока результативність (результати навчання повинні бути вищими за масові показники);
  • Доказовість (достатня перевірка часу, отримання тих же результатів в роботі різних педпрацівників або колективів);
  • Стабільність досвіду (позитивні результати досвіду повинні бути не тільки при визначених умовах, але й при змінних умовах навчання);
  • Спадкоємність досвіду (передовий досвід не є протиріччям масовому, а доповнює і удосконалює його);
  • Перспективність (тобто є перспектива розвитку і застосування його на практиці, доступний для творчого наслідування іншими, не потребує створення особливих умов).

Алгоритм роботи методиста ПТНЗ щодо виявлення та вивчення ППД та ПВД

  • Організує проведення головами методичних комісій анкетування та діагностування педпрацівників.
  • Бере участь в складанні перспективного плану роботи ПТНЗ над єдиною науково-методичною проблемою. Надає методичні рекомендації щодо індивідуальних проблем над якими будуть працювати педпрацівники.
  • Аналізує ефективність роботи педагогічних працівників. Виявляє серед них тих, хто працює найбільш ефективно, чий досвід заслуговує на увагу.
  • При складанні річного плану роботи ПТНЗ визначає педпрацівника досвід якого буде вивчатися протягом року.
  • Керує роботою голів методичних комісій, експертною групою, що залучається до вивчення системи роботи конкретного педпрацівника. Разом з головами методичних комісій аналізує стан навчально-методичної документації носія досвіду, рівень навчальних досягнень учнів, систему педагогічних засобів що є основою досвіду. Відвідує та аналізує відкриті уроки, позакласні заходи носія досвіду.
  • Надає індивідуальні методичні консультації носію досвіду.
  • Бере участь в засіданні відповідної методичної комісії де відбувається самозвіт носія досвіду. Робить первинну оцінку досвіду, пропанує винести даний досвід на обговорення на педраду.
  • Бере участь в обговоренні роботи педпрацівника на педраді. Пропонує форму узагальнення даного досвіду, визначає час на його узагальнення.
  • Допомагає носію досвіду, голові методичної комісії ПТНЗ підготовити узагальнені матеріали ППД та ПВД і направляє до НМК ПТО (до 15 липня щорічно).
Червень
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія
^ Вгору ^