Відповідь МОН України на звернення Президії ВАПП щодо фінансування ПТНЗ

27 травня 2016 року.  На звернення Президії ВАПП надійшла відповідь від Міністерства освіти і науки України, яку оприлюднюємо до відома голів обласних асоціацій ВАПП, керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, міських, районних державних адміністрацій, директорів ПТНЗ та всіх працівників навчальних закладів системи професійно-технічної освіти.

 

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ  І  НАУКИ  УКРАЇНИ

Пр. Перемоги, 10,  м. Київ, 01135,тел. (044) 481-32-21, факс (044) 481-47-96
E-mail:ministry@mon.gov.ua, код ЄДРПОУ 38621185


Від  23.05.2016 р.1/11-6544
На № 6/2016  від  31.03.2016 р.

 

Всеукраїнська асоціація працівників професійно-технічної освіти (ВАПП)

 

Про розгляд звернення

Шановний Василю Петровичу!

На Ваш лист за результатами засідання Президії Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти, щодо ситуації, яка склалася з фінансуванням професійно-технічних навчальних закладів, Міністерство направляє інформацію, що додається.
Додаток на 11 арк.

 

З повагою
Заступник Міністра                                                    П. К. Хобзей

Коваленко С. П.
287-82-08


                          
Додаток до листа МОН
від 23.05.2015 р. № 1/11-6544

 

Управління ПТНЗ здійснюється відповідно до Закону України "Про професійно-технічну освіту", інших законодавчих актів.
До 2016 року фінансування державних професійно-технічних навчальних закладів здійснювалось за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підготовку робітничих кадрів.
Для фінансування професійно-технічних навчальних закладів у 2015 році було виділено 5,8 млрд. грн. за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим. Потреба у видатках у 2016 році становить 5,9 млрд. грн. На 2016 рік затверджені видатки на професійну-технічну освіту в сумі 4,4 млрд. гривень, у тому числі за рахунок місцевих бюджетів – 3,9 млрд. гривень та стабілізаційної дотації – 0,5 млрд. грн.
Відповідно до статті 27 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» з 1 січня 2016 року передано фінансування видатків на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних та інших навчальних закладах з державного бюджету на місцеві.
Державних субвенцій на відповідні освітні цілі Державним бюджетом на 2016 рік не передбачено.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» із 817 професійно-технічних навчальних закладів  державної форми власності, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, з 1 січня 2016 року 722 ПТНЗ мають фінансуватися з бюджетів міст обласного значення та обласних бюджетів (крім 72 ПТНЗ (навчальні центри при кримінально-виконавчих установах закритого типу) та 23 навчальні заклади інших типів, що здійснюють підготовку робітничих кадрів, які фінансуються Міністерством освіти і науки України).
312 ПТНЗ мають фінансуватися з обласних бюджетів.  
На кінець січня 2016 року міськими бюджетами взято зобов’язання щодо фінансування  підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах:
на 1 місяць – 28 ПТНЗ у 9 містах 7 областей;
на 2 місяці – 14 ПТНЗ у 5 містах 5 областей;
на 3 місяці – 58 ПТНЗ у 27 містах 15 областей;
на 6 місяців – 19 ПТНЗ у 9 містах 7 областей;
на 1 рік – 173 ПТНЗ у 31 місті 16 областей.
Для 50 ПТНЗ у 24 містах 11 областей взагалі не передбачено було фінансування.
         Протягом наступних трьох місяців ситуація змінювалась, але станом на 22.03.2016 р. для 27 ПТНЗ у 16 містах 7 областей так і не було передбачено фінансування, відповідно працівники залишалися без заробітних плат, учні – без стипендії, а учні пільгових категорій без соціальних гарантій. З навчальних закладів почали звільнятися з роботи кращі майстри виробничого навчання.
На початок травня 2016 року зобов’язання міст обласного підпорядкування щодо фінансування  підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах виглядали так:
         взагалі не передбачене фінансування у 5 ПТНЗ 4 міст 3 областей;
         передбачено фінансування на 3 місяці – для 1 ПТНЗ у 1 місті;
         на 4 місяці – для 132 ПТНЗ у 52 містах;
         на 5 місяців – для 16 ПТНЗ у 5 містах;
на 6 місяців – для 52 ПТНЗ у 20 містах;
на 8 місяців – для 7 ПТНЗ у 3 містах;
на 1 рік – для 197 ПТНЗ у 37 містах. 
Не врегульованою ситуація залишається у Кам’янець-Подільському центрі професійно-технічної освіти (на січень заклад так і не включено до мережу навчальних закладів міста) і відповідно за січень не здійснено виплат.
         За березень-квітень не виплатили заробітну плату і стипендію у трьох ПТНЗ, зокрема, у  ДНЗ «Острозьке вище професійне училище» (Рівненська обл.) та у двох ПТНЗ м. Нововолинськ Волинської області: Нововолинському вищому професійному училищі, Професійно-технічному училищі № 11.
Як наслідок, напружена ситуація з виплатою заробітної плати, стипендії та інших гарантованих державою соціальних виплат, спонукала численні зверненнями органів місцевого самоврядування, профспілкових організацій, педагогічних колективів навчальних закладів тощо до Міністерства освіти і науки, Уряду, Парламенту, Адміністрації Президента.
Також відбулося стрімке зростання протестної активності працівників закладів професійно-технічної освіти.
Для врегулювання негативних наслідків існуючого стану в професійно-технічній освіті Урядом прийнято постанову від 4 лютого 2016 р. № 41, якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня     2015 р.  № 727 «Деякі питання стабілізаційної дотації з державного бюджету місцевим бюджетам», де затверджено розподіл стабілізаційної дотації 500,0 млн. гривень з державного бюджету місцевим бюджетам на 2016 рік для спрямування її на видатки на професійно-технічну освіту.
Проте, виділених коштів недостатньо для покриття видатків професійно-технічних навчальних закладів зазначеної області у поточному році та не вирішує проблему, яка сталася з фінансуванням професійно-технічної освіти України в цілому.
Тому, на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти 29 березня 2016 року було прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами повторного розгляду Законів України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування професійно-технічної освіти» та «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-технічної освіти», відхилених Президентом України, прийняти їх в цілому. Розгляд цього питання в Парламенті планується протягом четвертої сесії Верховної Ради України VIII скликання.
19 квітня 2016 року під головуванням Віце-прем’єр-міністра України В’ячеслава Кириленка відбулась нарада з питань фінансування підготовки робітничих кадрів у професійно-технічних навчальних закладах у 2016 році, за результатами якої Міністерству фінансів разом з Міністерством освіти і науки доручено опрацювати питання щодо внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» стосовно збільшення обсягу видатків на підготовку робітничих кадрів.
23 квітня 2016 року відбулась робоча зустріч Міністра освіти і науки Лілії Гриневич та Міністра фінансів Олександра Данилюка, під час якої обговорено питання щодо вирішення кризової ситуації з фінансуванням професійно-технічної освіти.
Досягнуто домовленості, що з 2017 року фінансування професійної підготовки має бути розділено між державним і регіональним рівнями.
Має бути освітня субвенція з державного бюджету на здобуття учнями професійно-технічних навчальних закладів повної загальної середньої освіти і
державна субвенція на здобуття професійно-технічної освіти за гостродефіцитними професіями (спеціальностями)  національного значення. Таке фінансування має йти через державне замовлення. У той же час, професійна підготовка за професіями (спеціальностями), що використовуються для комунального господарства, для обслуговування місцевої інфраструктури має формуватися шляхом регіонального замовлення і фінансуватися з місцевих бюджетів.
Також домовились запросити роботодавців до опрацювання моделей залучення бізнесу щодо фінансування професійної підготовки необхідних їм професій.
З даного питання, а також з питання  передачі ПТНЗ з державної власності у комунальну власність (згідно зі статтею 27 Закону України «Про Державний бюджет на 2016 рік» Кабінет Міністрів України має забезпечити передачу з державної власності у комунальну власність відповідних установ, закладів та організацій), Міністерством освіти і науки проведено наради з Міністерством фінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Асоціацією міст України.
Оскільки більшість міських рад міст обласного підпорядкування заперечують щодо можливості спрямування власних доходів на підготовку робітничих кадрів та утримання ПТНЗ позицією Міністерства освіти і науки є передача професійно-технічних навчальних закладів у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст (тобто на рівень обласних рад).
Разом з тим, враховуючи, що обласні бюджети не спроможні забезпечити фінансування усієї мережі професійно-технічних навчальних закладів, запропоновано залишити ПТНЗ у підпорядкуванні міст обласних центрів та міст, де кількість населення складає більше 300 тисяч осіб.

 

На даний час Асоціації міст України запропоновано вивчити думку міських голів щодо бажання і спроможності органів місцевого самоврядування взяти на утримання ПТНЗ без зміни їх статутної діяльності, забезпечення права громадян, які проживають у інших регіонах, на здобуття професійної освіти і внести відповідні пропозиції.
При цьому передача ПТНЗ має здійснюватися за спільною згодою обласних державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування зазначених міст та після прийняття Закону України «Про професійну освіту».
У зв'язку із зміною в 2016 році фінансування підготовки кадрів у ПТНЗ складним є питання формування контингенту учнів на новий навчальний рік. Для врегулювання зазначеного питання Міністерством направлено лист за підписом Міністра С. Квіта обласним, Київській міській державним адміністраціям (копія департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій) «Щодо замовлення на підготовку кадрів у професійно-технічних навчальних закладах на 2016-2017 навчальний рік» від 04.04.2016 р. № 1/9-166. З метою уникнення соціальної напруги серед працівників, учнів професійно-технічних навчальних закладів та їх батьків, Міністерство просило врахувати попередньо направлені до Мінекономрозвитку проектні показники обсягів підготовки кадрів у професійно-технічних навчальних закладах на 2016  рік.
На виконання пункту 5 протоколу селекторної наради, яку проводив Віце-прем'єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Зубко Г. Г., пункту 2 протоколу наради, яку проводив Віце-прем'єр-міністр – Міністр культури України Кириленко В.А., Міністерство листом від 04.02.2016 р. № 1/9-60 просило департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій розробити і погодити регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти на 2016-2018 роки з урахування необхідності модернізації мережі професійно-технічних навчальних закладів, їх укрупнення, здійснення підготовки та перепідготовки робітничих кадрів відповідно до потреб регіону. Проте аналіз надісланих матеріалів показав, що регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти потребують доопрацювання. Міністерством підготовлено рекомендації щодо розроблення регіональних планів розвитку професійно-технічної освіти, які направлено до областей.
Щодо ліцензування у сфері професійно-технічної освіти, то відповідно до Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187:
здобувач ліцензії проходить реєстрацію в ЄДЕБО та забезпечує подання в електронному вигляді даних та відомостей про кадрове та матеріально-технічне забезпечення закладу освіти та установчих документів навчального закладу (Додаток 22 до Ліцензійних умов) та призначається дата здачі справи);
здобувач ліцензії подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії за визначеною ліцензійними умовами формою подає пакет документів до управління ліцензування та акредитації документи, які визначено  описом документів, що подаються згідно з  вимогами щодо провадження освітньої діяльності у сфері професійно-технічної освіти (у двох екземплярах в  паперовому вигляді);
протягом трьох робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії орган ліцензування встановлює наявність або відсутність підстав для розгляду заяви або залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду і в разі їх наявності приймає відповідне рішення. Копія рішення про залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду (наказ МОН) надається навчальному закладу;
впродовж десяти робочих днів з дня одержання органом ліцензування заяви про отримання ліцензії орган ліцензування (Ліцензійна комісія) приймає рішення про видачу ліцензії;
набуття здобувачем ліцензії права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, відбувається з моменту внесення даних про рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Міністерством проводиться робота щодо врегулювання питання ліцензування молодших спеціалістів.
Стосовно порядку та розміру надбавки за престижність праці педагогічним працівникам, то це визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» від 23.03.2011 р. № 373 (із змінами і доповненнями).
   Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року № 88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України       від 23 березня 2011 р. № 373» змінено розмір надбавки педагогічним працівникам з фіксованих 20 відсотків до виплати у граничному розмірі 20 відсотків.
Таке рішення може зменшувати розміри оплати праці педагогічних працівників. Однак, у межах фонду оплати праці керівник установи освіти може виплачувати надбавку також і в максимальному розмірі.
Зазначена норма створює умови для гнучкого стимулювання працівників. Керівнику надано право встановлювати конкретний розмір надбавок відповідно до особистого внеску працівників у загальні результати роботи у межах фонду оплати праці
  Отже, на даний час вищезазначена надбавка не відміняється, а має встановлюватись у межах встановленого граничного розміру. 
  Відповідно до доручення Прем’єр-міністра України А. Яценюка                         від 27.09.2014 № 29526/105/1-14 керівникам обласних, Київської міської державних адміністрацій доручено не допускати необґрунтованого зменшення стимулюючих виплат, надбавок і доплат, які встановлюються у граничному розмірі.
Також слід зазначити, що Міністерство освіти і науки неодноразово зверталось до Міністерства фінансів України з проханням порушити клопотання про скасування постанови Кабінету Міністрів України               від 25 березня 2014 р. № 88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 р. № 373».  На жаль, Міністерством фінансів пропозиції Міністерства освіти  і науки щодо зазначеного питання не були підтримані.
У зв’язку із численними зверненнями, які надходили до Міністерства освіти і науки України щодо оплати праці за заміну уроків, Міністерство спільно із Центральним Комітетом Профспілки працівників освіти і науки України підготувало роз’яснювальний лист № 1/9-770 від 28.11.2008,            № 02-5/465 від 27.11.2008 та направило його для використання в роботі до всіх управлінь освіти і науки обласних та міських державних адміністрацій.
Щодо особливостей проведення індексації  та, як наслідок, зменшення оплати праці у 2016 році, то відповідно до статті 5 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування на відповідний рік.
 Пунктом 9 Прикінцевих положень Закону України від 28 грудня    2014 року № 80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік» установлено, що Кабінетом Міністрів України на 2015 рік затверджується особливий порядок проведення індексації грошових  доходів  населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування на 2015 рік.
 За інформацією наданою Міністерством соціальної політики України та враховуючи великі обсяги сум індексації, які склалися внаслідок довготривалого непідвищення доходу, відбулося викривлення структури доходів працівників, коли сума індексації перевищувала розмір мінімальної заробітної плати або була різною в залежності від періодів працевлаштування, а також зростання доплат та надбавок. До того ж, в умовах обмежених фінансових ресурсів не всі підприємства, установи та організації мали можливість забезпечувати у повному обсязі виплату сум індексації, яка зростала великими обсягами. Тому виникла необхідність упорядкувати структуру заробітної плати з урахуванням сум індексації, які склалися у грудні 2015 року.
У зв’язку з цим прийнята постанова Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» (з урахуванням змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2016 р. № 77).
Вищезазначеною постановою Кабінету Міністрів України збільшено базовий посадовий оклад працівника І тарифного розряду з 1012 гривень до 1113 гривень. Ця постанова застосовується з 01 грудня 2015 року.
Відповідно до пункту 3 цієї постанови у грудні 2015 року мало бути здійснено упорядкування структури заробітної плати шляхом підвищення всіх складових заробітної плати, тобто не тільки з урахуванням підвищення тарифних ставок (окладів), а також з урахуванням доплат, надбавок та премій, з тим, щоб сума підвищення заробітної плати перевищила суму індексації, яка склалась у цьому місяці.
Для проведення подальшої індексації заробітної плати обчислення індексу споживчих цін починається з січня 2016 року.
Право на індексацію у 2016 році відбудеться коли індекс споживчих              цін перевищить поріг індексації, який відповідно до статті 4 Закону України         «Про індексацію грошових доходів населення» з урахуванням змін, внесених Законом України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»  становитиме 103 відсотка.
Крім того, внесені зміни до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. № 1078, відповідно до яких запроваджено єдиний механізм нарахування індексації у разі, коли відбувається підвищення тарифних ставок (окладів).
З метою недопущення зниження грошового доходу працівників керівники підприємств, установ та організацій у 2016 році  мають забезпечити перерозподіл фонду оплати праці між складовими заробітної плати працівників, а саме здійснювати збільшення заробітної плати за рахунок підвищення розмірів (встановлення) доплат, надбавок та премій у межах фонду оплати праці.
При цьому інформуємо, що Міністерство освіти і науки відповідно до Положення про нього, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року № 630, не має повноважень щодо надання роз’яснень проведення індексації грошових доходів населення. Водночас пунктом 14 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. № 1078, зазначено що роз’яснення щодо застосування цього Порядку надає Міністерство соціальної політики України. 
Щодо надбавки працівникам за складність і напруженість у роботі, то відповідно до підпункту 2 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” (із змінами доповненнями) та підпункту 2 пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України № 557 від 26.09.2005 р. “Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ” (із змінами і доповненнями) працівникам встановлюється надбавка в розмірі до 50 % посадового окладу (ставки заробітної плати).
Встановлення конкретного розміру надбавки та визначення умов праці, зокрема складності і напруженості роботи, визначає керівництво закладу.
Матеріальне забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа, регулюється Законами України від 13 січня 2005 року  № 2342 “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” (з наступними змінами), «Про професійно-технічну освіту» та постановами Кабінету Міністрів України від 05 квітня 1994 р. № 226 “Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування” (з наступними змінами), від 12.07.2004 № 882 “Питання стипендіального забезпечення” (з наступними змінами). 
Норми харчування зазначених категорій учнів у грамах в ПТНЗ затверджено додатком 4 постанови Кабінету Міністрів України                    від 22.11.2004 № 1591 “Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах”.  
Режими харчування дітей за бюджетні кошти  визначено постановою Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2011 р. № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість», до якої постановою від 18.01.2016 № 16 «Про внесення змін до Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість» було внесено зміни.
У зв’язку із численними зверненнями, які надходили до Міністерства освіти і науки України щодо оплати праці за заміну уроків, Міністерство спільно із Центральним Комітетом Профспілки працівників освіти і науки України підготувало роз’яснювальний лист № 1/9-770 від 28.11.2008,            № 02-5/465 від 27.11.2008 та направило його для використання в роботі до всіх управлінь освіти і науки обласних та міських державних адміністрацій.
Зазначеним листом повідомлялося, що у випадку заміни відсутнього учителя іншим учителем забезпечується оплата праці за додатково проведені уроки, порядок здійснення якої унормовано п.73 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України 15 квітня 1993 року № 102. При оплаті за години заміщення тимчасово відсутніх у зв'язку з хворобою або з інших причин вчителів, яке тривало не більше двох місяців, здійснюється погодинна оплата праці.
Розмір погодинної ставки заробітної плати визначається шляхом ділення місячної тарифної ставки, встановленої за відповідну норму годин навчального навантаження на тиждень, на середньомісячну кількість годин, передбачену балансом робочого часу на відповідний рік.
Якщо заміщення тривало понад два місяці, то оплата праці учителя провадиться з першого дня заміщення за всі години фактичного педагогічного навантаження в порядку, передбаченому п. 68 Інструкції, а саме, шляхом множення ставки заробітної плати на їх фактичне навчальне навантаження на тиждень і ділення цього добутку на встановлену норму годин на тиждень.
Керівники навчальних закладів несуть відповідальність за своєчасне і повне виконання програм з усіх навчальних предметів в межах часу, передбаченого на кожний предмет відповідно до навчального плану, а також встановленої максимальної кількості навчальних годин на тиждень для учнів, не допускаючи їх перевантаження.
Як правило, керівники навчальних закладів повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці відповідно до пп. 73, 68 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти.
В окремих виняткових випадках, коли таку заміну забезпечити неможливо, заміщення здійснюється наступним чином. Учителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму з свого предмету дещо наперед, щоб згодом передати відповідні години учителю, який нині відсутній, для виконання пропущеної програми.
У такому випадку учителю, який забезпечує заміну тимчасово відсутнього колеги, додаткова оплата не провадиться. Йому виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації протягом всього часу, як за період тимчасового заміщення, так і за дні, коли відповідні години були тимчасово передані раніше відсутньому вчителю для виконання програми.
Учителю, який був раніше відсутнім, після виходу на роботу виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації, а також здійснюється додаткова оплата за проведені додатково уроки на умовах погодинної оплати праці відповідно до пункту 73 Інструкції.
Оплата праці за заміну тимчасово відсутніх учителів у зв'язку із хворобою, навчанням у вищих навчальних закладах, при перебуванні на курсах підвищення кваліфікації, у службовому відрядженні, у творчих відпустках, за час виконання державних або громадських обов'язків, інших випадках, передбачених чинним законодавством, здійснюється в межах затвердженого фонду оплати праці. Для забезпечення відповідних виплат мають бути передбачені необхідні видатки при визначенні потреби фонду оплати праці.

Матеріал взятo з сайту ВАПП

31.05.2016
Січень
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія
^ Вгору ^