Передовий педагогічний досвід – результат творчого пошуку, що веде до виявлення нових педагогічних фактів, явищ, ідей, нових педагогічних цінностей з метою підвищення ефективності навчання та виховання.
ОЗНАКИ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Актуальність, соціальна значущість та новизна (застосування досягнень науки, раціоналізація окремих елементів педагогічної праці, реалізація педагогічних концепцій, ідей, використання методичних рекомендацій розроблених вченими);
Висока результативність (результати навчання повинні бути вищими за масові показники);
Доказовість (достатня перевірка часу, отримання тих же результатів в роботі різних педпрацівників або колективів);
Стабільність досвіду (позитивні результати досвіду повинні бути не тільки при визначених умовах, але й при змінних умовах навчання);
Спадкоємність досвіду (передовий досвід не є протиріччям масовому, а доповнює і удосконалює його);
Перспективність (тобто є перспектива розвитку і застосування його на практиці, доступний для творчого наслідування іншими, не потребує створення особливих умов).
Алгоритм роботи методиста ПТНЗ щодо виявлення та вивчення ППД та ПВД
Організує проведення головами методичних комісій анкетування та діагностування педпрацівників.
Бере участь в складанні перспективного плану роботи ПТНЗ над єдиною науково-методичною проблемою. Надає методичні рекомендації щодо індивідуальних проблем над якими будуть працювати педпрацівники.
Аналізує ефективність роботи педагогічних працівників. Виявляє серед них тих, хто працює найбільш ефективно, чий досвід заслуговує на увагу.
При складанні річного плану роботи ПТНЗ визначає педпрацівника досвід якого буде вивчатися протягом року.
Керує роботою голів методичних комісій, експертною групою, що залучається до вивчення системи роботи конкретного педпрацівника. Разом з головами методичних комісій аналізує стан навчально-методичної документації носія досвіду, рівень навчальних досягнень учнів, систему педагогічних засобів що є основою досвіду. Відвідує та аналізує відкриті уроки, позакласні заходи носія досвіду.
Надає індивідуальні методичні консультації носію досвіду.
Бере участь в засіданні відповідної методичної комісії де відбувається самозвіт носія досвіду. Робить первинну оцінку досвіду, пропанує винести даний досвід на обговорення на педраду.
Бере участь в обговоренні роботи педпрацівника на педраді. Пропонує форму узагальнення даного досвіду, визначає час на його узагальнення.
Допомагає носію досвіду, голові методичної комісії ПТНЗ підготовити узагальнені матеріали ППД та ПВД і направляє до НМК ПТО (до 15 липня щорічно).
Ассоціяція працівників професійно- технологічної освіти Луганьської області