| ДОПОВІДЬ ДИРЕКТОРА
«Підсумки роботи ДНЗ «Сєвєродонецьке ВПУ»
за 2012 - 2013 навчальний рік та завдання на 2013 - 2014 навчальний рік
Шановні колеги!
Очевидно, що чим більше в країні висококваліфікованих робітників, тим сильніше її економіка. Тому розвиток професійно-технічної освіти - інвестування в майбутнє нашої держави. Більше того, вважаю, що в наш час професійна освіта, на відміну від шкільного, дає випускникові більше шансів придбати професійну мобільність, адаптуватися не тільки до вимог сучасного ринку праці, а й до можливих його змін. Адже за новими стандартами учні отримують знання не тільки сучасних технологій, а й основ економіки та підприємницької діяльності.
Враховуючи важливість завдань і відповідальність за підготовку кваліфікованих кадрів, вважаю за необхідне виділити такі основні принципи діяльності нашого колективу:
- Інтенсивність, актуальність і перспективність.
- Зв'язок професійного навчання з процесами ринкових змін і реконструкції економіки.
- Використання науково - технічних досягнень при організації навчальної та виробничої діяльності.
- Здійснення якісної підготовки та перепідготовки осіб з числа безробітних.
Інтенсивність розвитку, в першу чергу, забезпечує наш інженерно - педагогічний колектив. Колектив, який не зупиняється на досягнутому, здатний генерувати нові ідеї і втілювати їх у життя.
І цьому є підтвердження:
- І-е та ІІ-е місця у Всеукраїнському конкурсі науково - технічних винаходів (Мащенко О.П.);
- І-е місце в обласному конкурсі «Учитель року» (Артамонова І.І.);
- ІІ-е місце в обласному конкурсі «Майстер року» (Суптеліна М.В.);
- І-е місце в області за підсумками олімпіад із загальноосвітніх предметів;
- І-е місце за підсумками огляду-конкурсу художньої самодіяльності;
- ІІ-е місце в міській спартакіаді серед навчальних закладів та І-е місце - серед ПТНЗ;
- І-е та ІІ-е місця в обласному Турнірі знавців історії рідного краю;
- Лауреат IX Всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор» (викладач автосправи Кононенко А.Г.).
На сьогоднішній день в училищі навчаються 536 учнів, серед яких 12 відмінників і 80 хорошистів.
Слід зазначити, що в нашому колективі склалася стійка система морального і матеріального заохочення співробітників і учнів. У поточному році, незважаючи на перекоси у фінансуванні, преміювання здійснювалося, згідно кол. договору, у повному обсязі. Виплачено премій на суму: майстрам п / о - 48 000 грн, викладачам - 18 000 грн.
Актуальність вибору професій, за якими здійснюється підготовка в нашому ВПУ, орієнтована на особливості регіону, потреби ринку праці, замовлення роботодавців, на унікальність деяких з них. Недоліком своєї роботи вважаю, що в 2012 - 2013 навчальному році план набору був виконаний на 90%. Виправданням може служити той факт, що в цілому по Україні ПТНЗ держзамовлення виконано на 87,6%. Щоб зберегти кадровий потенціал, довелося домагатися дозволу на відкриття малокомплектних груп. І в цьому навчальному році вдалося уникнути, здавалося б неминучого, скорочення штатів.
Шановні колеги! Училище буде розвиватися, якщо колектив буде знаходиться в постійному пошуку, забезпечуючи створення і використання нових пед. технологій та інновацій в освітній діяльності і в її управлінні.
Виділяю 4 основні завдання в роботі директора як менеджера освітнього процесу:
- Забезпечити безперебійну життєдіяльність училища і стабільність навчального процесу.
- Організувати і забезпечити фінансування робіт, спрямованих на прогрес і зміцнення училища.
- Позитивно вирішувати стратегічні завдання.
- Забезпечити мікроклімат у колективі.
1. Стабільність навчального процесу.
Дуже важливе значення має безперебійна робота всіх комунікацій. Тому постійно ведеться робота:
- ремонт систем опалення;
- енергозабезпечення;
- інтернет.
Незважаючи на заборгованість в 1 млн.грн. по теплу на 01.01.2013г. через те, що в 2011-2012 р.р. навчальний корпус № 3 опалювався, вдалося вирішити питання погашення заборгованості та запобігання передчасного відключення опалення. Топили повний сезон, поки не було відключено опалення у всьому місті.
Було вирішено питання заборгованості по електроенергії, і режим економії був нетривалим.
Забезпечена постійна робота інтернету.
Ремонт і заправка оргтехніки вироблялися регулярно.
Все це забезпечує стабільність навчального процесу. Профілактичні заходи дозволили уникнути навіть карантину.
2. Прогрес і зміцнення училища.
Адміністрація училища усвідомлює, що професійна підготовка, яка здійснюється на обладнанні вчорашнього дня, не зацікавить молодь, та й шанси на працевлаштування таких випускників мінімальні. Тому робота в напрямку удосконалення матеріально - технічної бази та охорони праці ведеться систематично.
Найзначнішою завданням для училища є будівництво автополігона. Цього року ми вийшли на фінішну пряму:
- завершується виготовлення самої складної конструкції - металевої естакади;
- розпочато будівництво гірки;
- позначені проїзди - вони розділені забарвленими вказівними шинами;
- побудований переїзд - завдяки допомозі А.П. Кунченко (рейки), ПрАТ «Азот» (шпали та милиці);
- проведені роботи з видалення трави та іншої рослинності механічним шляхом і хімічною обробкою..
Остаточно вирішено питання із ПрАТ «Азот» про передачу автомобіля ЗІЛ-130, так необхідного нам для збереження ліцензії з підготовки водіїв категорії «С».
Підходить до завершення комплектування абсолютно нової навчальної лабораторії з електротехніки на 3 поверсі майстерень.
14 навчальних кабінетів оснащені мультимедійними проекторами. Всі викладачі і учні мають доступ до мережі Інтернет. Робочі місця адміністрації, секретаря, бухгалтерії також підключені до локальної мережі. В цілому - 90% кабінетів професійно - технічної і 50% кабінетів загальноосвітнього циклів обладнані комп'ютерною та орг. технікою.
Про роботу училища, цікаві події та актуальні проблеми молоді можна дізнатися на сайті училища, який у переддень Всеукраїнського конкурсу веб-сайтів повністю оновлений і змінений.
Медіацентр, розташований в бібліотеці, оснащений електронними версіями підручників і навчальних посібників, енциклопедій, довідників. Ресурси бібліотеки поповнюються щороку. Так за минулий рік силами училища (за рахунок позабюджетних коштів) була оформлена підписка на 48 найменувань періодичних видань на суму близько 11 000 грн. З боку адміністрації надається сприяння викладачам і майстрам в створенні електронних і друкованих видань. Викладачі та майстри мають можливість впливати на закупівлю матеріалів для бібліотеки та читального залу.
В умовах швидко мінливого науково - технічного прогресу дуже важливо йти в ногу з часом. Так, у цьому навчальному році на території училища та гуртожитку встановлена ??система бездротового доступу до мережі Інтернет (Wi-Fi).
Почалися роботи з підготовки кімнати з прийому їжі в навчальній майстерні.
Цього року через тривалої зупинки в роботі казначейства, ми довго не могли купити сантехнічні труби для її облаштування.
З цієї ж причини в цьому році, на жаль, ми не поповнили парк комп'ютерної техніки. Але час показав, що збільшувати її не варто, тому що обслуговування та утримання дуже дорого, а можливості у нас вже не ті.
Через кризу різко знизилася кількість орендарів. Зменшилася і надходження добровільних внесків, тому що набір учнів став менше. а на спеціальності: «Бухгалтерський облік» і «Обслуговування комп'ютерних систем і мереж» набору не було.
Загалом, фінансове становище в навчальному році було наступним:
- надійшло грошей від оренди: 82 000 грн
- надійшло добровільних внесків: 150 000 грн
- витрачено: 228 000 грн
Велика сума йде на утримання будівель, споруд та обладнання (123 000 грн). Ми стали заручниками оптимізації.
Особливо великі витрати на виконання приписів пожежних, енергонагляду та санепідемстанції (27 000 грн).
Багато коштів йде на заправку вогнегасників, балонів кисню, ацетилену, повірки енергосчетчіков та інших заходів щодо забезпечення безпечної життєдіяльності училища (78000 грн).
Велике значення для училища мають групи госпрозрахункової підготовки. У поточному навчальному році зараховано в групи вечірнього відділення 22 і випущено 20 осіб за професією «Електрогазозварник». За направленням центру зайнятості навчалися й отримали свідоцтва встановленого зразка 26 осіб, з них - 13 з професії «Водій тролейбуса» і 13-з професії «Електромонтер».
Отримано фінансування від фізичних осіб та центру зайнятості на суму 138 280 грн, з яких 130 000 грн витрачено на зарплату викладачів і майстрів. І надалі училище буде продовжувати співпрацю з Сєверодонецьким центром зайнятості, так як це дає можливість не лише вдосконалювати навчально - матеріальну базу, але й підтримувати імідж училища як навчального закладу з високою якістю підготовки фахівців.
3. Стратегічні завдання.
Дві стратегічні завдання були вирішені в цьому навчальному році, це:
- Акредитація спеціальностей для молодших спеціалістів «Обслуговування та ремонт автомобілів і двигунів», а особливо таких як: «Бухгалтерський облік», «Обслуговування комп'ютерних систем і мереж», що дало нам можливість повернути право навчати за цими спеціальностями, а значить і отримувати добровільні внески . А найголовніше - підняти престиж училища.
- Успішно проведена атестація училища. Атестація являє собою основну форму державного контролю за діяльністю навчальних закладів. Це - процедура встановлення змісту, рівня і якості підготовки випускників вимогам державних освітніх стандартів. Це - «зелене світло» в роботі на десять років.
Рішення стратегічних завдань - дуже важливий аспект у житті училища. Наприклад, вирішена була така задача як переклад училища на пряме підпорядкування та фінансування з Києва, і ми вже відчуваємо позитивні підсумки. Комунальні послуги - безперебійність, фінансування - стабільно, премія є, от тільки зі стипендіальних фондом слабенько. Слід зазначити, що всім пед. працівникам відпускні та оздоровчі будуть виплачені вчасно, тобто перед відходом у відпустку.
4. Мікроклімат у колективі.
Першочергова задача - підтримувати в колективі атмосферу взаємної поваги, підтримки, доброзичливості, націленості на творчі та професійні успіхи. Адже тільки згуртованому колективу по плечу виконання завдань будь-якої складності.
Аналіз результатів атестації дає підставу говорити, що в училищі непогано поставлена ??науково - методична робота: викладачі та майстри в / н постійно підвищують свої кваліфікаційні категорії, а не тільки підтверджують діючі. Великим плюсом у своїй роботі вважаю відсутність плинності кадрів.
Що стосується мікроклімату то, він сприятливий. Я відчуваю доброзичливу обстановку в колективі. Адміністрація в межах своїх можливостей надає допомогу у важких ситуаціях: похорон, хвороба. І, звичайно ж, у відпочинку та оздоровленні.
З путівками в цьому навчальному році проблем не було.
За поточний період оздоровлено:
- в оздоровчому таборі ім. Гагаріна - 8 дітей;
- на базі відпочинку «Хімік» - 27 співробітників;
- на Чорному морі - 4 співробітника;
- в санаторії «Термал-Стар» - 3 співробітника.
Хочу подякувати всьому колективу за підтримку, за виконану роботу, за досягнуті результати. Кожен з Вас вніс свою частку в загальне, спільно виконану справу:
- адміністрацію - за вміння приймати правильні рішення і нести відповідальність за їх наслідки;
- майстрів п / о - за великий обсяг виховної та професійної роботи, в тому числі і госп. роботи;
- викладачів - за терплячий, успішний, творчу працю;
- технічну службу - за забезпечення життєдіяльності училища, так як у зв'язку із збільшенням площ і будівель, які потрібно охороняти і обслуговувати, питома вага їх і значення різко зросла.
Плани на майбутнє:
- Проблеми, позначені в доповіді, будуть вирішуватися в новому навчальному році.
- Продовжити комп'ютеризацію та інформатизацію навчального процесу.
- Використовувати психолого - педагогічні та соціально - економічні інновації.
- Впроваджувати здоров'я зберігаючі технології в освітню діяльність.
- Оновити комп'ютери в читальному залі бібліотеки.
- Завершити будівництво і здати в експлуатацію полігон.
- Розпочати підготовку боксів для автомашин, ремонт навчального класу для інструктажів і забезпечити теплом ці приміщення.
- Завершити комплектацію та ввести в експлуатацію кабінет електротехніки.
- Підготуватися і гідно зустріти 70-річну річницю училища.
- Забезпечити стабільну і дружну роботу колективу.
| |