ЯКЩО РЕФОРМУВАТИ – ТО В КРАЩИЙ БІК - таким був лейтмотив обговорення шляхів реформи освіти

До обговорення проекту «Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 років» у колективі Регіонального базового ДНЗ «Сєвєродонецьке вище професійне училище» готувалися ретельно. І пройшло воно жваво, по-діловому, ефективно.

Директор училища, голова депутатської комісії міської ради з гуманітарних питань - освіти, культури, духовності, спорту, молодіжної політики - Юрій Кіндратович Кузьмінов повідомив на березневій педагогічній нараді, що проектні розробки мали змогу прочитати всі колеги, чимало пропозицій вже внесено, але це – тільки початок великої роботи. Вона проходить в усіх навчальних закладах, у Департаменті освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, Міністерстві освіти і науки України.

У квітні до Сєвєродонецька (і до нашого ВПУ) приїздять члени Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України на чолі з Лілією Михайлівною Гриневич. Буде продовжено узагальнення побажань громадськості, аналіз можливостей удосконалення Концепції, її реалізації. Це має велике значення для всього суспільства, кожної родини, дітей та молоді, для інтеграції України в європейський, світовий простір.

Документ, що обговорюється, підготовлений Стратегічною дорадчою групою «Освіта». Вона запропонувала сучасні методи покращення системи підготовки та перепідготовки працівників освітньої сфери та забезпечення високих стандартів, структури та якості освіти, реформування її змісту при рівному доступі до неї усіх громадян України. Також належить реорганізувати системи управління та фінансування освіти шляхом децентралізації, дерегуляції, підвищення відповідальності навчальних закладів тощо.

* * *

Зрозуміло, що на нараді педагогів ВПУ здебільшого йшлося про модернізацію професійно-технічної освіти. Всебічне, зацікавлене, принципове обговорення проекту дозволило сформулювати та внести до нього досить слушні зауваження, пропозиції, спрямовані на те, щоб реформи сприяли покращенню стану справ.

Зокрема, відзначалося, треба надати роз'яснення щодо функцій і типів професійної школи, передбачити можливість одночасного отримання із набуттям професійної також повної загальної середньої освіти. У регіональних програмах розвитку профосвіти в реальних умовах є сенс насамперед орієнтуватися на перспективи розвитку регіонів.

Розділ «Доступ до якісної освіти» необхідно, вважають у ВПУ, доповнити параграфом «Професійна освіта». На думку педагогів училища, викликає сумнів той пункт проекту, де йдеться про процедуру атестації педагогічних працівників на основі незалежної зовнішньої оцінки. Адже роботу педагогів може оцінювати тільки фахівець. Необхідно розтлумачити механізм оплати повного робочого дня вчителя.

Принесе користь і таке доповнення: залучати до навчального процесу кваліфікованих фахівців підприємств, а для майстрів виробничого навчання забезпечувати стажування на виробництві.

* * *
Ці та інші пропозиції були обговорені з директором Департаменту освіти і науки Луганської ОДА І.І. Цимбал, отримали позитивну оцінку, та були оформлені у вигляді зведеної порівняльної таблиці. Урахувати думку колективу флагману профосвіти - фахівців з великим досвідом, авторитетом, творчими здобутками, перспективним мисленням - дійсно варто. Адже тут знають усі проблеми (і педагогів, і учнів, і освіти взагалі) з повсякденної практики.

Т. СКЛЯРОВА, заступник директора ВПУ, О. КРИВОБОК, методист ВПУ

18.03.2015
Липень
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія
^ Вгору ^